Sen o ziemi siedmiogrodzkiej II (tekst: XIII. století; tł.: Johana_MarieXIII)

Szczęście, szczęście nie jest szczytem.*

Jeśli nie jesteś urodzony do szczęścia… Jesteś może urodzony do czegoś innego… Lepszego…

Jestem nikim. Nie… Jestem gorzej niż nikim. Mam narzeczonego, szczurołapie.

Przeszkadza ci twe serce, zobaczysz, że przez nie zginiesz.

Kocham cię Agnes.

Oprócz wszystkiego.

Twoje ciało dotyka mojego ciała.

Jesteś mój szczurołapie, rozumiesz jak jesteś mój?

Ty wierzysz raczej nie miłości.

Jesteś w cudzym ogrodzie, szczurołapie.

Jestem w miejscu, gdzie czuję szczury.

Nie jest trudno wyganiać szczury, zagracie a one idą.

Dokładnie obcy człowieku, to się dzieje przy granicy. Jestem szczurołapem i wykonałem ustaloną pracę.

Szczurołap urzekł Agnes.

 Ludzie teraz nie zapłacą ci ani grosza.

Chcę być daleko od ludzi którzy mną gardzą, odejdę wolny i niezwiązany.

Jesteśmy braćmi.

Wystarczy mi Agnes.

Nie wiesz wielu rzeczy szczurołapie. Kto to był?

 Jak by mnie wzięli wszyscy… Jestem zmęczona, jestem śmiertelnie zmęczona. Idź szczurołapie, biegnij na swoje morze i szczęśliwy się utop.

Szczurołap jest ciągle jeszcze w Hameln!

Daj nam boże dojść do ziemi siedmiogrodzkiej.

Słyszę ton i wzywanie, jasnego głosu wspominanie. Winy ani grzechu już w sobie nie czuję. Ja chciałam tak kochać, miłość swą komuś dać.

Sen o ziemi siedmiogrodzkiej wzywa nas.

Gdzie ludzie za szczurołapem idą,

ooo piękna ziemia siedmiogrodzka,

a w ich twarzach nie ma cienia, 

ooo piękna ziemia siedmiogrodzka,

gdzie ludzie za szczurołapem idą,

ooo piękna ziemia siedmiogrodzka,

piszczała brzmi,

ooo ziemia siedmiogrodzka.**

 

*Tekst nawiązuje do legendy o szczurołapie z Hameln: http://pl.wikipedia.org/wiki/Flecista_z_Hameln Tekst jest zbitką różnych wypowiedzi, które mogłyby wypowiedzieć osoby z tej legendy, nie podzieliłam go na role.

**Tytuł tekstu oryginału: “Sen o zemi Sedmihradské II”.

Leave a Reply

